Intersindical es reuneix amb Compromís per a parlar de Teletreball

Una delegació d’STAS-Iv es va reunir la setmana passada amb representants de Compromís per a debatre sobre el nou decret de teletreball.

17 / 10 / 2020 | Intersindical teletreball reunió amb compromís nou decret teletreball drets laborals

Pel que fa al document proposat per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, la representació del sindicat va exposar els motius de la nostra discrepància radical amb una proposta que no parla de teletreball, sinó, tot al contrari, postula la trista clonació virtual d’un presentisme vuitcentista totalment desfasat.
Intersindical postula la implantació de la setmana laboral de 32 hores distribuïdes en quatre jornades.
Per al sindicat, la negociació d’aquesta norma s’hauria d’haver integrat en una anàlisi i un treball rigorosos sobre els usos del temps, orientat per un ferm compromís amb la conciliació, l’horitzó del qual, per a nosaltres, s’ha d’orientar cap a la implantació de la setmana laboral de 32 hores distribuïdes en quatre jornades. Podeu veure els nostres arguments clicant ací

Tot i això, com que resulta més que previsible la resistència de l’administració a canviar de plantejament, el sindicat plantejarà al·legacions i propostes fins al minut final del procés negociador amb la intenció de millorar el resultat, tant pel que fa a la prestació dels serveis com per garantir els drets i condicions laborals del personal que hi treballa.

Tancat aquest punt, com ja havíem avançat amb caràcter previ a la reunió, teníem molt d’interès a tractar determinades qüestions que afecten greument les condicions de treball, i de vida, del personal públic, la solució dels quals tan sols requereix voluntat política i un puntet de valentia.

En primer lloc, com que el calendari ens situa en el moment d’enfrontar un nou exercici pressupostari, des d’Intersindical volem instar els actors polítics a suprimir un article que es repeteix any rere any en la llei d’acompanyament el qual, en la seua redacció a la llei estatal -literalment idèntica- ha estat declarat inconstitucional pel Tribunal Constitucional.

La doctrina del TC resulta transcendental per a suprimir un article que tan sols serveix per a incentivar la temporalitat en el sector públic. I també per a evitar abusos, als quals la llei d’acompanyament ha servit de porta falsa en massa ocasions. Com a exemple paradigmàtic podem citar l’exigència del permís de conduir com a requisit per al col·lectiu d’Agents Mediambientals.

Podeu consultar el document lliurat per Intersindical clicant ací.

D’altra banda, tot i que el punt anterior podia servir d’introducció argumental, el sindicat vol instar un debat intens i urgent sobre propostes i mesures concretes per a resoldre el greu problema de l’abús de temporalitat en l’ocupació pública.

En eixe sentit, manifestem la nostra preocupació pel futur immediat d’algunes entitats del Sector Públic Instrumental, com ara CIEGSA -amb una data d’extinció imminent-, Àpunt que pateix l’amenaça d’un nou ERO -ara encobert i maquillat d’RLT minvant-, VAERSA enmig d’una sequera d’encomandes de gestió, l’IVASS amb la plantilla exhausta en primera línia combat contra la pandèmia.... o totes les entitats vinculades a la cultura que pateixen, potser com cap altres, els efectes de l’actual crisi.

A més de lliurar un text de la nostra secció sindical en Àpunt -el qual podeu veure clicant ací- el sindicat vol ressaltar que la nostra preocupació, reivindicació i ocupació prioritàries s’orienta a vehicular processos i procediments per a garantir la fixesa de tot el personal que hi treballa, tant al Sector Públic com al servei de l’Administració del Consell i a les Administracions Locals.