Els bombers forestals de la Generalitat Valenciana porten en vaga indefinida des de passat 14 de setembre

Després d’anys de dures negociacions, tant amb l'empresa privada TRAGSA com amb l'administració pública valenciana, hem hagut de digerir la decepció de veure com tots els acords signats no s’ha arribat a materialitzar ni un ni cap. Tot just per això, a contracor, però, ens hem vist amb l’obligació, i la responsabilitat, de portar la nostra lluita un nivell d’intensitat que no agrada les treballadores i treballadors, ni a la ciutadania valenciana, ni al nostre territori.

26 / 09 / 2018 | Intersindical vaga indefinida sector públic mobilitzacions bombers forestals

"Vam sobreviure a l'incendi
vam fer-li front al gegant"
Zoo

Les reivindicacions bàsiques per les quals lluita aquest col·lectiu de treballadores i treballadors són:

-Augment salarial per incorporació de noves competències.
- Regulació de la segona activitat.
- Integració en l’administració mitjançant una transferència directa des de l’actual empresa.

Les dues primeres accions es van organitzar passats 20 i 30 d’agost, quan una nombrosa, i sorollosa, quantitat de bombers i bomberes forestals de la Generalitat Valenciana es van concentrar davant la porta de l’empresa TRAGSA a València.

Passat 6 de setembre apunt de l’aprovació del reglament específic del col·lectiu per part del Consell, es va repetir la concentració davant l’empresa, En aquesta ocasió, però, per a reivindicar drets i dignitat laboral, decidírem ocupar el carrer Colom i manifestar-nos des de Cronista Carreres fins a la Delegació de Govern al ritme de batukada.

El 14 de setembre, . la quarta jornada reivindicativa va suposar l’inici d’una vaga indefinida en la qual, a hores d’ara, les bomberes i bombers forestals continuen immersos.

D’acord amb les dades arreplegades pels sindicats de bombers forestals, totes les jornades de vaga es compten per èxits de participació, calculant, malgrat les condicions abusives dels serveis mínims establerts, un 90% de seguiment en cadascuna de les jornades.

Passat 19 de setembre, es va produir la darrera concentració davant la Delegació de Govern. Durant aquesta mobilització, el delegat de govern va rebre una representació sindical i es va comprometre a intervenir davant el ministeri d'hisenda per a clarificar aquesta situació i trencar el vergonyant silenci ministerial.

Mentre arriben eixes respostes, imprescindibles per a la dignificació professional del col·lectiu, proper 28 de setembre hi ha convocada una nova concentració, en aquesta ocasió davant les Corts Valencianes. En no obtenir resposta satisfactòria, haurem de portar la nostra lluita a les portes del ministeri d'hisenda, en Madrid, per a que la nova ministra, María Jesús Montero, ens escolte i pose solució a aquesta situació tan injusta en què malviuen no sols les bomberes i bombers Forestals de la Generalitat Valenciana, sinó les de tot l'estat espanyol.