El conseller Moragues aconsegueix un gran triomf sotmetent els sindicats

Al crit de "Zeñorito, deme argo!" els sindicats que donen suport al Consell i el seu diàleg social han aconseguit que el Conseller Moragues, al qual fa una setmana demanaven la dimissió, triomfe novament en la política de quedar bé sense complir els acords.

11 / 09 / 2014 | Intersindical retallades mesa sectorial mesa general intersindical valenciana carrera professional

AMB AQUEST NOU ACORD, ANEM DE CUL

La comissió de seguiment de l'Acord de 23 d'octubre de 2013, de la Mesa General de la Generalitat, es va reunir dimecres, 10 de setembre, per tal de retallar un acord sobre la carrera professional ja molt retallat de per si. Intersindical Valenciana no va ser convocada, malgrat ser el primer sindicat de la Generalitat en vots i representació del personal funcionari i estatutari, per no ser signant d'eixe acord.
Es tracta d'una retallada sobre un acord que ja era una retallada en si mateix
Segons han informat les diverses parts presents en la reunió, s'ha acordat elevar a la Mesa General la reforma de l'acord de 23 d'octubre de 2013, de retallades, pel qual s'allargaven en el temps les mesures previstes en el Decret Vela. El Decret Vela, que havia d'haver acabat en desembre de 2013, va continuar tenint efectes en 2014 i 2015. Tot i que aquests efectes eren més atenuats que en 2012 i 2013, ara tenien el suport de quatre dels cinc sindicats de la Mesa General, cosa que abans no havia succeït.
La justificació principal per a donar suport a eixe acord de retallades era que "s'aconseguia" que en el sector de l'Administració de la Generalitat es posara en marxa la carrera professional que tenen en Sanitat des de 2006 i que recorda els sexennis del personal docent.
El text que s'elevarà és, segons ha pogut saber Intersindical Valenciana, el següent:
Acord 10/09 retallada carrera 1
Acord 10/09 retallada carrera 2
Acord 10/09 retallada carrera 3
Acord 10/09 retallada carrera 4
Acord 10/09 retallada carrera 5
Com es pot comprovar, es tracta d'una retallada sobre un acord que ja era una retallada en si mateix: si ens havien d'haver pagat el 33% de la carrera en 2010, després en 2015 i ara en 2016, no té un altre nom que una pèrdua de drets i de moltíssims diners. Això per no parlar de què un terç del personal, unes 5.000 persones, funcionàries interines o laborals temporals, no van a cobrar ni tan sols els esquifits 15 o 10%. O que unes 4.000 persones, més d'una quarta part del total i quasi el 40% de qui entrarà en el sistema de carrera, veurà retallats els seus drets econòmics per haver tingut la mala idea de promocionar a un grup superior.
En fi, que en 2015 es cobrarà, si no n'hi han noves sorpreses, els imports que consten en el document que trobareu en el següent enllaç:
Imports annuals aproximats en euros carrera setembre 2014
És curiós que el grup E (ara APF) cobrarà més que el grup D (ara C2). Deu d'haver alguna raó que no explica l'acord.
També haurien d'aclarir si en 2015 finalment se suprimirà la "pagueta" o complement compensatori de març i setembre, com preveu l'acord. En eixe cas, no solament moltes persones s'autofinançaran la carrera, sinó que el personal interí i de nou ingrés, que ara la cobren, subvencionaran a qui cobre carrera.
Consulteu també l'INFORME SOBRE LA CARRERA PROFESSIONAL D'INTERSINDICAL VALENCIANA