Diputació de València

DESGOBIERNO EN EQUIPO (1ª PARTE).

¿Señor presidente y equipo de gobierno, ésta es la “nueva” política de gestión de personal de la “nueva” Diputación?

22 / 11 / 2017 | Administrador Local

En el Pleno de Diputación de Valencia del 21 de noviembre de 2017, se aprobaron modificaciones de la RPT con la consiguiente creación de numerosas plazas de jefaturas a la carta y arreglos varios. ¿Señor presidente y equipo de gobierno, ésta es la “nueva” política de gestión de personal de la “nueva” Diputación? Por si no se han enterado aun; esto es lo mismo que se hace desde hace más de treinta años, de cambio nada; más pesebre, enchufismo, dedo político, etc., etc., etc. Pero ahora (con morro) disfrazándolo con palabras como transparencia, participación, cambio, etc. Lo único que cambia es el discurso. La gestión de personal continúa siendo utilizada como un contrapoder para hacer política de pesebre, y para mantener áreas de influencia al margen de la acción de gobierno.
El STAS-IV, una vez analizada la propuesta de modificación de la RPT, (que no nos ha sido facilitada por el jefe de personal), manifestamos que nos parece bien que a un grupo del colectivo oficiales de Gestión Tributaria se les asignen dos tardes, así se aumenta atención a los/as usuarios/as por las tardes. Que a los vigilantes de obras públicas se les modifique la dedicación, al igual que otros trabajadores de la propuesta. Lo que no estamos de acuerdo es en la creación de jefaturas sin saber claramente cuáles son sus funciones y necesidades, qué son las que verdaderamente suponen el aumento económico de la propuesta, y que algunas de ellas serán ocupadas por algunos pelotero/as recién llegados/as.
En esta modificación de la RPT aprobada en el pleno de noviembre, hay casi de 240 cambios de puestos de trabajo. En una plantilla de 1.200 trabajadores se modifica el 20%, algo no cuadra. Se crean más de 50 jefaturas (11 de sección), se amortizan casi 51 plazas (una parte importante de tropa), algunos servicios y nombres siempre están en el candelero, como por ejemplo Transparencia ¿Existe la transparencia?
Señores/as, ¿Se aportan junto a las propuestas informes justificativos de la creación o amortización de plazas? No, las propuestas son el propio informe justificativo e increíblemente, se suprimen plazas de administrativos/as, en departamentos que todo el personal ostenta algún tipo de jefatura.
El coste del reino taifa del Área de Administración General y Transparencia (sin contar todos los arreglos que ya han hecho), es de casi seiscientos mil euros. El sistema es el de siempre, los mensajeros dicen a los diputados que si no se aprueba ésta propuesta, lo tuyo tampoco. Pero ojo, al mismo tiempo, se “cuela” el arreglo gordo, qué es el que verdaderamente interesa.
El coste de la modificación que se ha aprobado en el Pleno de la Diputación es casi 4,3 cuatro millones doscientos mil euros ¿De dónde sale ese dinero si no hay una modificación presupuestaria de personal? Pues muy fácil, haciendo ingeniera financiera; 2, 3 M. € de las plazas vacantes de la plantilla, (¿Cómo se tiene que contratar personal, si el dinero ya está repartido?), y sobre casi 2 M € más de las plazas de tropa que se amortizan, para que las cuentas finalmente cuadren. Se hace ingeniería contable venden que el coste de la fiesta no llega a los dos millones de euros, no cuentan, (la pasta de las plazas vacantes, ni el 30% de costes empresariales) ¡Madre si se enterara Montoro o el del Intermedio!





En el Ple de la Diputació de València del 21 de novembre de 2017, es van aprovar modificacions de la RPT amb la consegüent creació de nombroses plaçes de caps a la carta i compromisos diversos. Senyor president i equip de govern, aquesta és la entrega de la “nova” política de gestió de personal de la “nova” Diputació? Per si no s'han assabentat encara; açò és el mateix que es fa des de fa més de trenta anys, de canvi res; més pesebre, enxufisme, dit polític, etc., etc., etc. Però ara (amb molta barra) disfressant-ho amb paraules com transparència, participació, canvi, etc. L'única cosa que canvia és el discurs. La gestió de personal continua sent utilitzada com un contrapoder per a fer política de pesebre, i per a mantenir àrees d'influència al marge de l'acció de govern.

El STAS-IV una vegada analitzada la proposta de modificació de la RPT (que no ens ha sigut facilitada perl cap de personal), manifestem que ens sembla bé que a un grup del col•lectiu de “oficials de Gestió Tributària” se'ls assignen dues vesprades, així s'augmenta atenció als usuaris/`ries de vesprada. Que als vigilants d'obres públiques se'ls modifique la dedicació, igual que altres treballadors de la proposta. El que no estem d'acord és en la creació de plaçes de caps sense saber clarament quins són les seues funcions i necessitats, que són les que veritablement suposen l'augment econòmic de la proposta, i que algunes d'elles seran ocupades per alguns peloters/eres nouvinguts.

En aquesta modificació de la RPT aprovada en el Ple de novembre, hi ha quasi d9s-cents quarenta (240) canvis de llocs de treball. En una plantilla de 1.200 treballadors es modifica el 20%, alguna cosa no hi quadra. Se`n creen més de 50, de caps (11 de secció), s'amortitzen quasi 51 places (una part important de tropa), alguns serveis i noms sempre estan al cim, com per exemple Transparència. Hi ha transparència?

Senyors/es, S'aporten al costat de les propostes proposades informes justificatius de la creació o amortització de places? No, les propostes són el propi informe justificatiu i increïblement, se suprimeixen places d'administratius/ves, en departaments que tot el personal ostenta algun tipus de direcció.

El cost del regne taifa de l'Àrea d'Administració General i Transparència (sense comptar les colocacions que ja han fet), és de quasi sis-cents mil euros. El sistema és el de sempre, els “missatgers” diuen als diputats que si no s'aprova aquesta proposta, el teu tampoc. Però atenciól, al mateix temps, es “cola” el gros, què és el que veritablement interessa
.
El cost de la modificació que s'ha aprovat en el Ple de la Diputació és quasi 4,3 millons d`euros. D'on ixen eixos diners si no hi ha una modificació pressupostària de personal? Doncs, molt fàcil, fent enginyeria financera; 2,3 millons d`euros de les places vacants de la plantilla (Com s'ha de contractar personal, si els diners ja estàn repartit?), i sobre quasi 2 millons d`euros més de les places de tropa que s'amortitzen, perquè els comptes finalment quadren. Venen que el cost de la festa no arriba als dos milions de peles, pero no expliquen, la pasta de les places vacants, ni el 30% de costos empresarials ¡Mare meua si s'nassabentara Montoro o el de l'Intermedio!



  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.

Relacionat