Els “minuts del fem” i el Decret de Selecció i Provisió

Realment no ens mereixem els governants que tenim. Però ho diem literalment: no ens els mereixem. Després d'any i mig de negociacions intermitents -com el Guadiana-, amb un text base redactat ¡en 2011!; 7 mesos després de la darrera reunió, i a un mes real de treball abans de les eleccions, la Generalitat convoca una mesa tècnica per a parlar d'un decret de selecció, provisió i mobilitat que s'ha de quedar per a què l'aprove el proper govern.

25 / 02 / 2015 | Intersindical mesa tècnica mesa sectorial decret de selecció i provisió

En el món del bàsquet americà -la NBA- s'anomenen minuts del fem [minutes of the sweepings] els darrers minuts d'un partit el resultat del qual està clar. Ja se sap qui va a guanyar, perquè la diferència és molt gran, i no importa que aquesta es puga reduir un poc. Temps utilitzat per a foguejar novençans, jugadors inusuals (fons d'armari), introducir lesionats quan 'tot el peix està venut'. Per això, fan eixir als suplents, tant l'un com l'altre equip, i el partit es converteix en una pachanga.
Doncs bé, de totes i tots és sabut que ens trobem en els minuts del fem de la legislatura. Queden tres mesos fins les eleccions, però pel mig estan les Falles i la Magdalena, així com la Setmana Santa i Pasqua. Per tant, poc més de cinc setmanes de treball efectiu abans que comence la campanya electoral, i molt menys abans que es disolguen les Corts i es convoquen les eleccions.
És curiós com justament ara s'envie als sindicats un text de Decret de Selecció i Provisió, set mesos després de la darrera reunió. Més encara perquè bàsicament és un text de 2011: si és que ho deia el propi esborrany que ens donaren en novembre de 2013!
Total, que any i mig llançat al fem, tres i mig si contem des de la redacció del primer esborrany, i ara ens venen amb preses!
Alguna persona benintencionada dirà que serà perquè finalment han vist la llum les negociacions. Doncs no. En tot este temps, la Generalitat no ha tingut a bé contar-nos quines esmenes o propostes sindicals acceptaven i quines no. Res. A cegues estàvem.
I ara, se'ns dóna un esborrany que tampoc no està consensuat, en el qual s'han acceptat ben poques propostes sindicals i algunes s'han tergiversat fins el punt de fer-les irreconeixibles.
Intersindical Valenciana considera que, o ens convencen en la reunió de divendres que de veritat volen un consens i aquest s'articula en la mateix reunió -cosa que veiem altament improbable-, o el millor serà tornar el decret "a los corrales" i deixar eixa faena al proper govern, siga del color que siga.
No ens alegra, ja que cal reconéixer el treball de diverses persones de la DG de Funció Pública, que al llarg d'aquests anys s'ho han treballat. Però quan el cap no marxa, els i les subordinades treballen en va.

Un decret contra el personal interí i la millora d'ocupació
Pel que fa al contingut, la qüestió que ara mateix ens separa més d'un possible acord és el funcionament de les borses de treball que s'hi dibuixa, en què es dificulta molt al personal funcionari l'accés a la millora d'ocupació i al personal interí actual continuar amb opcions reals de continuar treballant. Aquests assumptes són inacceptables i, cas d'eixir endavant amb la redacció actual, suposaran un casus belli per al Sindicat.

Text del decret: copia la següent adreça i pega-la en el teu navegador