16 de juliol: Estem en alerta

Avui, 16 de juliol, el Centre d'Emergències de la Generalitat decreta el nivell 3 de pre-emergència davant el risc d’incendis forestals. Vents de component oest moderats amb intervals locals de fort, sobretot en el nord de Castelló. Temperatures per damunt de 35 °C en el litoral, amb humitat molt baixa… de vegades la realitat supera la ficció.

16 / 07 / 2018 | Intersindical personal educador jornada de treball funció pública condicions laborals agents mediambientals

No sabem ben bé si aquesta informació, a més, s'ha d'interpretar com un avís per al cos d’agents mediambientals, en flames per una lluita aferrissada amb la Conselleria pel reconeixement de les seues funcions, o si també fa referència a les instruccions que estan arribant als centres de Castelló respecte a les distribucions de la jornada que ha de signar, per al pròxim curs escola el personal educador.

La veritat es que ens han acostumat a estar en guàrdia, i estem ben pendents de què cap companya signe un horari que no toca, que no respecta les condiciones acordades en el Pacte, aquell que vam signar només fa dues setmanes amb l'acord dels sindicats i de la representació de les Conselleries de Funció Pública en la Mesa Sectorial.

Després de molts anys de lluita, conscients del que ens ha costat arribar fins ací, no anem a fer un pas enrere. El pacte signat passat 3 de Juliol garanteix 25 hores d'atenció directa per atendre en condicions al nostre alumnat, reconeix el seu dret a ser atesos per personal de menjador, en la ràtio corresponent, unes condicions dignes perquè es respecten les pauses diàries del personal educador, assegura la participació en les reunions de coordinació en temps coincident amb la resta de professionals de l'equip interdisciplinari… No hem arribat fins ací per a baixar els braços. Hem de vetlar pel compliment del Pacte i treballar perquè cap companya torne a acceptar les propostes d'excés horari o de fer la tasca d'altres.

Bufa el vent amb força, és cert, però tenim els i les millors professionals al capdavant per a prevenir incendis. Tant vigilant per la seguretat en les nostres muntanyes, com garantint l'educació de qualitat que mereix el nostre alumnat, contribuïm a preservar el patrimoni més valuós del nostre país: L’herència de la terra i la llavor del futur.

Aneu amb compte companyes i companys, avui, mes que mai, estem en alerta.