Diputació de València

MUTACIÓN EN LA RPT

Denunciamos la falta de criterios en la que esta la gestión de personal

13 / 06 / 2016 | Administrador Local

El STAS-IV como partidario que es de la participación democrática y transparente, igual que el equipo de gobierno (???), queremos manifestar la falta de criterios en la que esta la gestión de personal.
Es interesante la capacidad de mutación que tiene la Relación de Puestos de Trabajo (RPT), lo viva que está, lo cambiante que es, y como se adapta fácilmente a las necesidades de los amigos y los compromisos personales. Es como una goma que se estira o se encoje según las necesidades de algunos, no de los servicios que están bajo mínimos.
1. Un ejemplo es la adscripción provisional. Algunas personas llevan años en esa situación ya que su puesto de trabajo no sale a concurso y eso les impide concursar para cualquier otra plaza o provisión, moverse para concursar, siendo necesario ocupar un puesto definitivo. ¿Habrá que ir a los tribunales para defender los derechos de estos trabajadores? ¿Se está haciendo un uso abusivo de la provisionalidad para favorecer a otras personas?
2. Otra mutación interesante, para acceder a una plaza de jefatura hay que tener titulación genérica o especifica definida en la RPT con un número, este número significa si la plaza requiere una titulación específica o no (no es lo mismo un puesto de trabajo de un ingeniero/a que un arqueólogo/a). En las plazas del grupo A se están modificando el número de la titulación específica cambiándolo por el 901, que hace referencia a cualquier titulación; es decir plazas de una dificultad técnica se reconvierten a genéricas, se está desprofesionalizando la administración, pero claro, los amigos son los amigos.
Actualmente hay una sensación entre los trabajadores de que la gestión de personal va sin rumbo, con dos jefes de servicio, una tutela a la gestión de personal, sin normas, sin criterios, mesas negociación que son un teatro, puro y duro, etc. Cuando se había puesto la esperanza en una mejora en la gestión de personal, nos encontramos con lo contrario, queremos una administración de siglo XXI, no de mangoneos, tenemos un sistema retributivo obsoleto que tiene que reformarse urgentemente. Como dice un veterano luchador de la diputación “Rus nos quitó la honra y los nuevos el orgullo”.
Señor presidente, a ver qué día le dedica un rato de su tiempo con unos criterios claros en la gestión de personal, con un solo responsable de personal hay suficiente, para que los trabajadores sepan a qué atenerse, en igualdad de condiciones que el resto de personal para poder aspirar a la carrera profesional. Estamos hartos de arreglos dirigidos desde el palacio de la Scala.


L’ STAS-IV com a partidari que és de la participació democràtica i transparent, igual que l'equip de govern (???), volem manifestar la falta de criteris en la qual està la gestió de personal.
És interessant la capacitat de mutació que té la Relació de Llocs de Treball (RPT), com està de viva i el canviant que és, i com s'adapta fàcilment a les necessitats dels amics i els compromisos personals. És com una goma que s'estira o s’encull segons les necessitats d'alguns, no dels serveis que estan sota mínims.
1. Un exemple és l'adscripció provisional. Algunes persones porten anys en eixa situación, ja que la seu lloc de treball no ix a concurs i açò els impedeix concursar per a qualsevol altre lloc de treball o provisió, mourés per a concursar, cal ocupar un lloc definitiu. Caldrà anar als tribunals per a defensar els drets d'aquests treballadors? S'està fent un ús abusiu de la provisionalitat per a afavorir a altres persones?
2. Una altra mutació interessant, per a accedir a una plaça de dirección o cap cal tenir titulació genèrica o especifica definida en la RPT amb un número, aquest número significa si la plaça requereix una titulació específica o no (no és el mateix un lloc de treball d'un enginyer/a que un arqueòleg/arqueòloga). En les places del grup A s’estan modificant els números de la titulació específica, canviant-lo pel 901, que fa referència a qualsevol titulació; és a dir, places d'una dificultat tècnica es reconverteixen en genèriques, s'està desprofessionalitzant l'administració, però clar els amics són els amics.
Actualment hi ha una sensació entre els treballadors que la gestió de personal va sense rumb, amb dos caps de servei, una tutela a la gestió de personal, sense normes, sense criteris, meses de negociació que són un teatre, pur i dur, etc. Quan molts havíem posat l'esperança en una millora en la gestió de personal, ens trobem amb el contrari, volem una administració de segle XXI, no de mangonejos; tenim un sistema retributiu obsolet que ha de reformar-se urgentment. Com diu un veterà lluitador de la Diputació: “Rus ens va llevar l'honra i els nous l'orgull”.
Senyor president, a veure quin dia li dedica un poc del seu temps i posa uns criteris clars en la gestió de personal, amb un responsable de personal n’hi ha prou, perquè els treballadors sàpien a què atenir-se, en igualtat de condicions que la resta de personal per a poder aspirar a la carrera professional. Estem farts de “maniobres” des del palau Scala.



  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.